Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler eğitim süreçleri uzun yıllardır kuramsal ve bilgi aktarımı yoğunluklu olarak süregelmektedir. Bu alanlardaki eğitimin sınırlarının genişletilmesi ve uygulamanın Sosyal Bilimlerde etkin olarak kullanılması amacıyla simülasyonlar giderek bu eğitimlerin içsel birer parçası haline gelmektedir. “Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında Uluslararası Güvenlik, Diplomasi ve Müzakere Pratiğine Yönelik Vaka Temelli Uygulamalı Eğitim:
Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi Simülasyonu” temelde Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında yurt içinde öğrenim gören doktora öğrencileri veya doktorasını tamamlamış (program kayıt tarihi ve adayın doktora mezuniyet tarihi arasında maksimum on yıl olmalıdır) Uluslararası İlişkiler ile ilinti alanlarda aktif olarak çalışan, erken kariyer seviyesindeki araştırmacı, akademisyen, eğitmen, hükümetler arası kurum, uluslararası kuruluşlar, ulusal ya da uluslararası sivil toplum örgütlerinde bünyesinde kariyerlerine başlamış kişileri bir araya getirmeyi, aralarında bir etkileşim yaratarak bu alanda uygulamalı eğitim tecrübesi kazanarak gerek kendi kariyerlerini geliştirmelerini, gerekse edinecekleri uygulamaya yönelik eğitim kurgulama ve verme pratikleri kazandırmayı hedeflemektedir. Bu çerçevede etkinlik Uluslararası Güvenlik sorunlarının vaka temelli tespit ve analizi, Uluslararası Kurumlar ve işleyişleri, özelde Birleşmiş Milletler (BM) ve Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyinin (BMGK) uluslararası alanda oynadığı rol, Uluslararası Müzakere usulleri, Uluslararası Uyuşmazlık, Çatışma Çözümleme ve Diplomatik Kriz Yönetim teknikleri, karar alma süreçleri tahlili ve uluslararası resmi belge kurgulama konularını yoğunluklu işleyen bir eğitim ve en önemlisi aktif katılım ve etkileşimli uygulama deneyimi sunmayı amaçlamaktadır. Uluslararası Güvenlik, Diplomasi ve Müzakere Pratiğine Yönelik Vaka Temelli Uygulamalı Eğitim: Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi Simülasyonu sonucunda katılımcılara araştırma ve uygulamaya yönelik çok boyutlu yetkinlikler kazandırılması, uluslararası boyuta aktarabilecek ve tahvil edilebilecek farklı kabiliyetlerin geliştirilmesi ve katılımcılar arasında uygulama alanında kendi aralarında ve dış aktörlerle işbirliğine yönelik kapasite ve ağların oluşturulması hedeflenmektedir. Bu çerçevede;
• Etkinlik kapsamında Siyaset Bilimi, Uluslararası İlişkiler ve Davranış Bilimleri alanlarında akademik yüksek eğitim ve öğretim süreçlerinde bulunmuş ve halihazırda bulunan, akademik araştırma yapan, kamu, özel sektör ya da uluslararası kurum ve kuruluşlarda profesyonel kariyerlerinde karar alıcı olmayı hedefleyen ya da erken kariyerlerin bu konuma gelmiş katılımcıların aktif katılım ve etkileşimli uygulama deneyimi kazanarak bu kazanımlarını profesyonel yaşamlarına aktaracak yetkinlikleri edinmeleri,
• Katılımcılarının etkinlik sonrasında eğitimcilerin eğitimi perspektifinden kendi alanlarında benzer eğitim uygulamalarını hayata geçirecek vizyon, eğitim planlama ve uygulama tecrübesi kazanmaları,
• Uluslararası Güvenlik, Uluslararası Kurumlar ve Diplomasi alanlarında araştırma yapan ve eğitim veren akademisyen ve diğer eğiticilere bu alanlarda geliştirilen derslerin içeriğine etkileşim ve aktif öğrenme boyutlarını katabilme kapasitesi kazandırılması,
• Simülasyon uygulamasının katılımcılara kendi ilgi ve profesyonel çalışma alanlarında karar alma, çok boyutlu düşünme, vakaya yönelik araştırma yapma, dosya ve müzakere pozisyonu oluşturma ve aktif olarak müzakere tekniklerini uygulama, sorun tespiti ve çatışma çözümleme yetilerini ve tekniklerini geliştirme imkânı vermesi,
• Alınan eğitim ve uygulama tecrübelerinin simülasyon uygulamalarının başka alanlara taşınması ve bu alanlara yönelik yeni simülasyonların tasarlanması, hazırlanması, uygulanması ve nihai değerlendirmelerinin yapılması imkanlarının geliştirilmesine yol açması hedeflenmektedir.
Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi Simülasyonu” temelde Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında yurt içinde öğrenim gören doktora öğrencileri veya doktorasını tamamlamış (program kayıt tarihi ve adayın doktora mezuniyet tarihi arasında maksimum on yıl olmalıdır) Uluslararası İlişkiler ile ilinti alanlarda aktif olarak çalışan, erken kariyer seviyesindeki araştırmacı, akademisyen, eğitmen, hükümetler arası kurum, uluslararası kuruluşlar, ulusal ya da uluslararası sivil toplum örgütlerinde bünyesinde kariyerlerine başlamış kişileri bir araya getirmeyi, aralarında bir etkileşim yaratarak bu alanda uygulamalı eğitim tecrübesi kazanarak gerek kendi kariyerlerini geliştirmelerini, gerekse edinecekleri uygulamaya yönelik eğitim kurgulama ve verme pratikleri kazandırmayı hedeflemektedir. Bu çerçevede etkinlik Uluslararası Güvenlik sorunlarının vaka temelli tespit ve analizi, Uluslararası Kurumlar ve işleyişleri, özelde Birleşmiş Milletler (BM) ve Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyinin (BMGK) uluslararası alanda oynadığı rol, Uluslararası Müzakere usulleri, Uluslararası Uyuşmazlık, Çatışma Çözümleme ve Diplomatik Kriz Yönetim teknikleri, karar alma süreçleri tahlili ve uluslararası resmi belge kurgulama konularını yoğunluklu işleyen bir eğitim ve en önemlisi aktif katılım ve etkileşimli uygulama deneyimi sunmayı amaçlamaktadır. Uluslararası Güvenlik, Diplomasi ve Müzakere Pratiğine Yönelik Vaka Temelli Uygulamalı Eğitim: Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi Simülasyonu sonucunda katılımcılara araştırma ve uygulamaya yönelik çok boyutlu yetkinlikler kazandırılması, uluslararası boyuta aktarabilecek ve tahvil edilebilecek farklı kabiliyetlerin geliştirilmesi ve katılımcılar arasında uygulama alanında kendi aralarında ve dış aktörlerle işbirliğine yönelik kapasite ve ağların oluşturulması hedeflenmektedir. Bu çerçevede;
• Etkinlik kapsamında Siyaset Bilimi, Uluslararası İlişkiler ve Davranış Bilimleri alanlarında akademik yüksek eğitim ve öğretim süreçlerinde bulunmuş ve halihazırda bulunan, akademik araştırma yapan, kamu, özel sektör ya da uluslararası kurum ve kuruluşlarda profesyonel kariyerlerinde karar alıcı olmayı hedefleyen ya da erken kariyerlerin bu konuma gelmiş katılımcıların aktif katılım ve etkileşimli uygulama deneyimi kazanarak bu kazanımlarını profesyonel yaşamlarına aktaracak yetkinlikleri edinmeleri,
• Katılımcılarının etkinlik sonrasında eğitimcilerin eğitimi perspektifinden kendi alanlarında benzer eğitim uygulamalarını hayata geçirecek vizyon, eğitim planlama ve uygulama tecrübesi kazanmaları,
• Uluslararası Güvenlik, Uluslararası Kurumlar ve Diplomasi alanlarında araştırma yapan ve eğitim veren akademisyen ve diğer eğiticilere bu alanlarda geliştirilen derslerin içeriğine etkileşim ve aktif öğrenme boyutlarını katabilme kapasitesi kazandırılması,
• Simülasyon uygulamasının katılımcılara kendi ilgi ve profesyonel çalışma alanlarında karar alma, çok boyutlu düşünme, vakaya yönelik araştırma yapma, dosya ve müzakere pozisyonu oluşturma ve aktif olarak müzakere tekniklerini uygulama, sorun tespiti ve çatışma çözümleme yetilerini ve tekniklerini geliştirme imkânı vermesi,
• Alınan eğitim ve uygulama tecrübelerinin simülasyon uygulamalarının başka alanlara taşınması ve bu alanlara yönelik yeni simülasyonların tasarlanması, hazırlanması, uygulanması ve nihai değerlendirmelerinin yapılması imkanlarının geliştirilmesine yol açması hedeflenmektedir.
Düzenleme Kurulu | ||
Sinem Akgül Açıkmeşe | Prof. Dr. | Kadir Has Üniversitesi |
Özgehan Şenyuva | Doç. Dr. | Orta Doğu Teknik Üniversitesi |
Haldun Yalçınkaya | Prof. Dr. | TOBB ETÜ |
Çerağ Esra Çuhadar | Dr. Öğrt. Üyesi | İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi |
Altuğ Günal | Doç. Dr. | Ege Üniversitesi |
D. Arıkan Açar | Dr. Öğrt. Üyesi | Yaşar Üniversitesi |
Cihan Dizdaroğlu | Doç. Dr. | Başkent Üniversitesi |
Başar Baysal | Doç. Dr. | Ankara Bilim Üniversitesi |
Bilim Kurulu | ||
Mitat Çelikpala | Prof. Dr. | Kadir Has Üniversitesi |
Sinem Akgül Açıkmeşe | Prof. Dr. | Kadir Has Üniversitesi |
Özgehan Şenyuva | Doç. Dr. | Orta Doğu Teknik Üniversitesi |
Haldun Yalçınkaya | Prof. Dr. | TOBB ETÜ |
Nazif Mandacı | Prof. Dr. | Yaşar Üniversitesi |
Ayselin Yıldız | Prof. Dr. | İstinye Üniversitesi |
Siret Hürsoy | Prof. Dr. | Ege Üniversitesi |
Sait Akşit | Doç. Dr. | Yakın Doğu Üniversitesi |
Yerel Düzenleme Kurulu | ||
Haldun Yalçınkaya | Prof. Dr. | TOBB ETÜ |
Başar Baysal | Doç. Dr. | Ankara Bilim Üniversitesi |
Bedi Çelik | Proje Koordinatörü | UÇGA |
Haluk Karadağ | Doç. Dr. | Başkent Üniversitesi |
Eğiticiler | ||
Sinem Akgül Açıkmeşe | Prof. Dr. | Kadir Has Üniversitesi |
Özgehan Şenyuva | Doç. Dr. | Orta Doğu Teknik Üniversitesi |
Haldun Yalçınkaya | Prof. Dr. | TOBB ETÜ |
Altuğ Günal | Doç. Dr. | Ege Üniversitesi |
D. Arıkan Açar | Dr. Öğrt. Üyesi | Yaşar Üniversitesi |