SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER (SBUİ) ALANINDAKİ ERKEN KARİYER ADAYLARI İÇİN YENİLİKÇİ ÖĞRETİM TEKNİKLERİ ATÖLYESİ

Etkinliğin Amacı

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (SBUİ) alanında genç akademisyenler, lisansüstü eğitim süreçlerinde pedagojik eğitim alma imkânı bulamadıklarından, öğretim kariyerlerinin ilk aşamalarında çeşitli zorluklarla karşılaşmaktadırlar. Bu durum, hem öğrencilerin öğrenme deneyimlerini olumsuz etkilemekte hem de akademisyenlerin öğretim süreçlerini etkin bir şekilde yönetmelerini zorlaştırmaktadır. Bu eğitim programının amacı, bu eksikliği gidermeye yönelik olarak genç akademisyenlerin yenilikçi ve etkili öğretim tekniklerini öğrenmelerine yardımcı olmaktır. Program, akademisyenlerin sınıf içi ve uzaktan eğitimde daha verimli ve etkili öğretim süreçleri oluşturmalarını sağlayarak, öğrencilerin öğrenme deneyimlerini zenginleştirmeyi hedeflemektedir.

 

Hedefler:

  • Çekici Sunum Teknikleri: Konuları öğrencilere daha çekici ve anlaşılır şekilde sunma becerilerini geliştirmek.
  • Ders İzlencesi Hazırlama Yöntemleri: Akademisyenlerin, etkili ve kapsamlı ders izlenceleri hazırlayarak ders planlarını daha düzenli ve planlı bir şekilde yapmalarını sağlamak.
  • Disiplin ve Motivasyon Yöntemleri: Sınıf içi disiplin sağlama ve öğrenci motivasyonunu artırıcı stratejileri öğretmek.
  • Eleştirel Düşünme Becerilerini Geliştirme: Öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek için gerekli teknikleri öğretmek.
  • Etkili Öğretim Materyalleri Hazırlama: Etkili öğretim materyalleri hazırlama ve sunma yöntemleri öğretmek.
  • Film ve Belgesel Kullanımı: Eğitimde film ve belgesel analizlerini kullanma becerileri kazandırmak.
  • Geri Bildirim Verme Yöntemleri: Öğrencilere etkili geri bildirim verme yöntemlerini öğretmek.
  • Grup Çalışmaları ve Tartışma Yönetimi: Küçük grup çalışmaları ve tartışmaları etkili bir şekilde yönetme becerileri kazandırmak.
  • Katılımı Artırıcı Yöntemler: Öğrencilerin derse katılımını artıracak yöntemler geliştirmek.
  • Öğrenme Hedefleri ve Kaynak Seçimi: Öğrenme hedeflerini belirleme, doğru kaynak seçimi ve ders planlama becerileri kazandırmak.
  • Ölçme ve Sınav Teknikleri: Akademisyenlerin, öğrencilerin başarılarını doğru ve adil bir şekilde değerlendirebilecek ölçme ve sınav tekniklerini kullanmalarını sağlamak.
  • Proje Tabanlı Öğrenme: Öğrencilerin projeler üzerinden öğrenmelerini destekleyici yöntemler geliştirmek.
  • Simülasyon Tekniklerini Öğretmek: Akademisyenlerin, öğrencilerin gerçek dünyayı simüle eden uygulamalarla pratik yapmalarını sağlayacak teknikleri öğrenmeleri.
  • Uluslararası İşbirlikleri: Küresel eğitim ağları oluşturma ve uluslararası işbirlikleri geliştirme becerileri kazandırmak.
  • Uzaktan Eğitim Stratejileri: Uzaktan eğitimde kullanılabilecek etkili öğretim stratejilerini öğretmek.
  • Yapay Zekâ Kullanımı: Yapay zekâ teknolojilerinin eğitimde nasıl kullanılacağını öğretmek.
  • Zaman Yönetimi Becerilerini Geliştirmek: Sınıf içinde zamanı etkin kullanarak derslerin daha verimli işlenmesini sağlamak.

 

Etkinliğin Kapsamı:

Bu eğitim programı, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (SBUİ) alanında odaklanmış ve tamamen bu disiplinin ihtiyaçlarına yönelik olarak tasarlanmıştır. Program, genç akademisyenlerin ve doktora öğrencilerinin öğretim süreçlerinde karşılaşabilecekleri zorlukları ele alarak, yenilikçi ve etkili öğretim tekniklerini öğrenmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. Eğitim, SBUİ alanında doktora yeterliliğini geçmiş olan doktora öğrencileri ve doktorasını tamamlamış akademisyenler için tasarlanmıştır. Bu sayede, katılımcılar alanlarına özgü pedagojik beceriler kazanarak, derslerini daha çekici ve verimli hale getirebileceklerdir.

Eğitim programı, üç gün boyunca yoğun bir şekilde, uygulamalı ve interaktif bir formatta gerçekleştirilecektir. Sadece bilgi aktarımının ötesinde, pratik uygulamalar ve interaktif çalışmalarla katılımcıların aktif olarak yer aldığı bir süreç hedeflenmektedir. Ayrıca, katılımcılar üç gün boyunca gece gündüz birlikte olacaklarından, daha keyifli ve derinlikli bir eğitim deneyimi yaşayacaklardır. Bu yoğun ve bütüncül yaklaşım, katılımcıların hem profesyonel hem de kişisel anlamda daha zenginleşmiş bir eğitim süreci geçirmelerini sağlayacaktır.

Katılımcılar eğitim faaliyetine özgeçmişlerini ve 300 ila 500 kelimelik niyet mektuplarını ileterek başvuracaklardır. Katılımcılar bilim kurulu tarafından özgeçmiş ve niyet mektuplarının değerlendirilmesi ile belirlenecektir. Farklı üniversite ve şehirlerden katılım, kadın erkek dengesi ve Anadolu üniversitelerinden katılımın öncelenmesi hususları da katılımcı seçiminde dikkate alınacaktır. Anadolu üniversitelerinden katılıma öncelik veren bu eğitim atölyesinde, genç akademisyenler eğitici eğitimi alacak ve bu sayede çalıştıkları kurumdaki diğer akademisyenlerin becerilerini artırmalarına da katkıda bulunarak etkileşim yaratacaklardır.  

Eğitim Faaliyetinin konu başlıkları aşağıdaki gibidir.

  • Ders İzlencesi Hazırlanması: Etkili ders planlaması ve izlencesi oluşturma teknikleri.
  • Eğitimde Film ve Belgesel Analizi Kullanımı: Eğitimde film ve belgesel analizlerinin nasıl kullanılabileceğinin öğrenilmesi ve uygulanması.
  • Etkili Geri Bildirim Verme Yöntemleri: Öğrencilere yönelik etkili ve yapıcı geri bildirimlerin nasıl verileceğinin öğrenilmesi.
  • Etkili Öğretim Materyalleri ve Sunum Hazırlama ve Kullanma: Etkili öğretim materyallerinin tasarlanması, hazırlanması ve kullanılması süreçlerinin öğrenilmesi. İlgi çekici ve etkili sunum tekniklerinin kullanımı. Öğrencilerin ilgisini çekmek ve konuları anlamalarını sağlamak için çeşitli sunum tekniklerinin öğrenilmesi.
  • Küçük Grup Çalışmaları ve Tartışma Yönetimi: Küçük gruplarla etkileşimli çalışmalar yapma ve tartışma ortamlarını yönetme becerilerinin geliştirilmesi.
  • Küresel Eğitim Ağları Oluşturma ve Uluslararası İşbirlikleri: Küresel çapta eğitim ağları oluşturma ve uluslararası işbirliklerinin geliştirilmesi için stratejilerin öğrenilmesi.
  • Öğrencilerin Derse Katılımını Artıran Yöntemler: Öğrencilerin derse katılımını teşvik etmek için çeşitli stratejilerin öğrenilmesi.
  • Öğrencilerin Eleştirel Düşünme Becerilerini Geliştirme: Eleştirel düşünme becerilerini teşvik eden yöntemlerin öğrenilmesi ve uygulanması.
  • Öğrencilerin Projeler Üzerinden Öğrenimini Destekleme: Öğrencilerin araştırma ve uygulama becerilerini geliştirmek için projelerin kullanımı.
  • Öğrenme Hedefleri Belirleme, Kaynak Seçimi ve Ders Planlama: Öğrenme hedeflerinin belirlenmesi, uygun kaynakların seçimi ve ders planlamasının yapılması süreçleri.
  • Ölçme Teknikleri - Sınav Teknikleri: Adil ve etkili ölçme değerlendirme stratejilerinin öğrenilmesi.
  • Sınıf İçi Disiplin ve Öğrenci Motivasyonunu Artırma Yöntemleri: Disiplini koruma ve öğrenci katılımını artırma stratejilerinin öğrenilmesi.
  • Sınıfta Zaman Yönetimi: Ders süresini etkin kullanarak içeriği düzenleme ve öğrenci etkileşimini artırma stratejileri.
  • Simülasyonlar: Öğrencilere gerçek dünya senaryolarını taklit eden interaktif uygulamalarla pratik yapma imkânı sağlama.
  • Uzaktan Eğitimde Kullanılacak Etkili Öğretim Stratejileri: Uzaktan eğitim ortamlarında etkili iletişim ve öğretim stratejilerinin öğrenilmesi.
  • Yapay Zekâ Teknolojilerinin Eğitimde Kullanımı: Yapay zekâ teknolojilerinin eğitimde nasıl kullanılabileceğine dair farkındalığın artırılması ve uygulamaların öğrenilmesi.
Düzenleme Kurulu
Burak Toygar Halistoprak Dr. Öğrt. Üyesi Antalya Bilim Üniversitesi
Haldun Yalçınkaya Prof. Dr. TOBB ETÜ
Başar Baysal Doç. Dr. Ankara Bilim Üniversitesi
D. Arıkan Açar Dr. Öğrt. Üyesi Yaşar Üniversitesi
Sinem Akgül Açıkmeşe Prof. Dr. Kadir Has Üniversitesi
Mitat Çelikpala Prof. Dr. Kadir Has Üniversitesi
Haluk Karadağ Doç. Dr. Başkent Üniversitesi
Derya Göçer Akder Dr. Öğrt. Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Özgehan Şenyuva Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Beyza Gülin Güney  Dr. Adayı  İstanbul Üniversitesi
Bilim Kurulu
Burak Toygar Halistoprak Dr. Öğrt. Üyesi Antalya Bilim Üniversitesi
Özgehan Şenyuva Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Derya Göçer Akder Dr. Öğrt. Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Haldun Yalçınkaya Prof. Dr. TOBB ETÜ
D. Arıkan Açar Dr. Öğrt. Üyesi Yaşar Üniversitesi
Yerel Düzenleme Kurulu
Haldun Yalçınkaya Prof. Dr. TOBB ETÜ
Başar Baysal Doç. Dr. Ankara Bilim Üniversitesi
Bedi Çelik Proje Koordinatörü UÇGA
Haluk Karadağ Doç. Dr. Başkent Üniversitesi
Eğiticler
Burak Toygar Halistoprak Dr. Öğrt. Üyesi Antalya Bilim Üniversitesi
Derya Göçer Akder Dr. Öğrt. Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Özgehan Şenyuva Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Haldun Yalçınkaya Prof. Dr. TOBB ETÜ
D. Arıkan Açar Dr. Öğrt. Üyesi Yaşar Üniversitesi