- Eğitim Etkinliğinin Amacı
Çevresel zorlukların eşi benzeri görülmemiş büyüklüğü ile tanımlanan bir çağda, geleneksel atölye modellerinden bir sapmayı öngören çevresel güvenlik üzerine bir eğitim programı düzenlemek istiyoruz. Amacımız, Türkiye'de çevresel güvenlik alanında kalıcı bir epistemik topluluğun kurulmasında bir dönüm noktası olacak, dönüştürücü nitelikte üç günlük bir eğitim programı düzenlemektir. Faaliyet, iklim değişikliğinin karmaşık dinamiklerini merkeze alarak, çevresel güvenlik sorunlarını kapsamlı bir şekilde ele almaya odaklanacaktır.
Çevresel tehditlerin karmaşık ve hızla gelişen manzarasında, eğitim faaliyetini düzenlemekteki temel hedefimiz bilgi aktarımının ötesine geçmektedir. Kolektif bir bilinci teşvik ederek akademisyenler ve doktora öğrencileri arasında karşılıklı ve katılımcı öğrenmeyi de içeren işbirliğine dayalı bir hareketi katalize etmeyi amaçlıyoruz. Bu program, katılımcıları sadece eğitmek için değil, aynı zamanda çevresel sorunlar, iklim değişikliği ve güvenlik paradigması arasındaki bağlantılarla ilgili güncel gelişmeler konusunda bir tartışma platformu oluşturmayı amaçlamaktadır. Bu platform ileriki aşamada yeni çalışmalar, araştırma projeleri, ve farklı işbirlikleri oluşmasınına, bu sayede de orta ve uzun vadede Türkiye'de çevresel güvenlik ve iklim güvenliği konusunda üstün nitelikli çalışmalar yapılmasına katkı sağlayacaktır.
Konu Başlıkları
- Çevresel Güvenliğe Giriş, Ortaya Çıkışı ve Dönüşümü
- Geleneksel Güvenlik Anlayışıyla Çevresel Güvenlik
- Eleştirel Güvenlik Anlayışıyla Çevresel Güvenlik
- İklim Değişikliği ve Güvenlik
- İklim Değişikliği ve Aşırı İklim Olayları: Seller, Yangınlar, Sıcak Hava Dalgaları
- İklim Değişikliği ve Çatışma: Sebepler, Süreçler ve Sonuçlar
- İklim Değişikliği, Barış ve Çatışma Çözümü
- Çevre ve Terörizm
- Savunma, Savunma Sanayii ve Çevresel Güvenlik
- İnsan Güvenliği ve Çevresel Güvenlik
- Ekolojik Güvenlik
- Çevresel Güvenlik ve Sağlık
- İklim Temelli Göç
- Su Güvenliği
- Gıda Güvenliği
- Enerji Güvenliği
- İklim Değişikliği ve Uluslararası Örgütler
- Çevre ve İklim Konularında Ulusal ve Uluslararası Araştırma Fonu İmkanları, Başvuru Süreçleri
- Ortak Malların Trajedisi (The tragedy of the commons): Kutuplar, Açık Denizler, Uzay
Düzenleme Kurulu | ||
Mitat Çelikpala | Prof. Dr. | Kadir Has Üniversitesi |
Sinem Akgül Açıkmeşe | Prof. Dr. | Kadir Has Üniversitesi |
Başar Baysal | Doç. Dr. |
Ankara Bilim Üniversitesi
|
Ceren Uysal Oğuz | Doç. Dr. | Akdeniz Üniversitesi |
İbrahim Mazlum | Dr. Öğrt. Üyesi | Marmara Üniversitesi |
Pınar İpek | Prof. Dr. | TOBB ETÜ |
Sezen Kaya Sönmez | Doktora Öğrencisi | Kadir Has Üniversitesi |
Çağla Vural | Dr. | |
Orçun Demir | Araştırma Görevlisi | TOBB ETÜ |
Bilim Kurulu | ||
Ali Şevket Ovalı | Prof. Dr. |
Dokuz Eylül Üniversitesi
|
Haldun Yalçınkaya | Prof. Dr. | TOBB ETÜ |
Şaban Kardaş | Prof. Dr. | TOBB ETÜ |
Mitat Çelikpala | Prof. Dr. | Kadir Has Üniversitesi |
Pınar İpek | Prof. Dr. | TOBB ETÜ |
Sinem Akgül Açıkmeşe | Prof. Dr. | Kadir Has Üniversitesi |
Başar Baysal | Doç. Dr. |
Ankara Bilim Üniversitesi
|
Senem Atvur | Doç. Dr. | Akdeniz Üniversitesi |
Ceren Uysal Oğuz | Doç. Dr. | Akdeniz Üniversitesi |
D. Arıkan Açar | Dr. Öğrt. Üyesi | Yaşar Üniversitesi |
İbrahim Mazlum | Dr. Öğrt. Üyesi | Marmara Üniversitesi |
Yerel Düzenleme Kurulu | ||
Başar Baysal | Doç. Dr. |
Ankara Bilim Üniversitesi
|
Haldun Yalçınkaya | Prof. Dr. | TOBB ETÜ |
Bedi Çelik | Proje Koordinatörü | UÇGA |
Haluk Karadağ | Doç. Dr. | Başkent Üniversitesi |
Eğiticiler | ||
Ceren Uysal Oğuz | Doç. Dr. | Akdeniz Üniversitesi |
Mitat Çelikpala | Prof. Dr. | Kadir Has Üniversitesi |
Senem Atvur | Doç. Dr. | Akdeniz Üniversitesi |
Başar Baysal | Doç. Dr. |
Ankara Bilim Üniversitesi
|
İbrahim Mazlum | Dr. Öğrt. Üyesi | Marmara Üniversitesi |